woensdag 30 juli 2014

Nog een glas in lood

Vorige week liet ik deze "glas in lood kaart" zien.

Toen had ik met potlood eerst een raster getekend en dan met pen de vlakverdeling overgetrokken.
Dat is best veel werk.
Fred van Stampinback.nl was zo vriendelijk om voor mij een rasterstempel te laseren.
Mijn stempel is 9,5 bij 14 cm, een flinke lap dus.
Dat is niet goedkoop, maarrrrrrrrrrrrrrr dan heb je ook wat en het scheelt een hoop werk.


Op een stuk wit papier heb ik de rasterstempel afgedrukt met Memento desert sand.
Blijkbaar was dit nog niet licht genoeg, want als je goed kijkt zie je het raster nog.
Volgende keer eerst even afdrukken op een klad papiertje.
Daarna heb ik met een fineliner de buitenste randen ingetekend.
Vervolgens heb ik de bloemen gestempeld met Memento tuxedo black.
Natuurlijk heb ik de onderste rand even gemaskerd, anders lopen de stelen van de bloemen door.
Dan heb ik rond de bloemen de vlakverdeling getekend .
En dan kan het leukste beginnen, het geheel inkleuren.
Om het af te maken heb ik het paneel uitgeknipt met een randje wit er omheen en het paneel op een witte kaart geplakt met foam.

Materialen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten